18 Temmuz 2009 Cumartesi

DÜNYA BASKETBOL ŞAMPİYONASI

KÖŞE TAŞI REHA İLHAN




DÜNYA ŞAMPİYONASI

Yaklaşık iki yıl oldu.
Dünya Basketbol Şampiyonasının Antalya ayağını ve hikayesini yazalı yaklaşık iki yıl oldu.
Genel yayın yönetmenimiz ile Menderes Türel görüşmesi yapmak ve kendisine sürecin kötü yönetildiği konusunda ki fikrimizi söylemek istedik.
Olmadı.
Şampiyonanın şehre karşı şantaj aracı olarak kullanılması , Bütün bunları yaptırmazsanız Kayseriye gider bak demeler.
Evet hiç de yeni değil.
İki yıl önce söylendi bu sözler.
Şimdi yalvar yakar olanlar var.
Lütfen sayın başbakanım filan diye yazı yazanlar.
Antalya hak ettiğini alacak diyen başbakanımız ne yaptığını bilmiyormuş gibi.
Geldi geçti.
FIBA nın bize vereceği ceza çok ağır olacak.
Dünya şampiyonasına en üst düzeyde talip olup taahütname imzalayacaksınız sonra da kusura bakmayın diyeceksiniz.
İşte bu olmaz.
Takım sporlarının turnuva organizasyonları konusunda hep bir çekince olarak karşımız çıkacak bu kötü yönetim.
Kenti yönetmek için talip olanların yeterlilikleri seçim sonuçları ile ölçülmüyor zaten.
Menderes Türel'in yönettiği Antalya hikayeleri gazetelerin manşetlerinden inmiyor.
Bir süre daha okuyacağımız manşetler bir önceki döneme ait olacak.
Öyle görünüyor.
Şimdi ki başkanımız gerçekçi olmaya ve hata yapmamaya çalışıyor.
Az da olsa Özlü işler yapacak gibi.
Süreci soğukkanlılıkla izleme zamanı.
Bir kez daha ve son kez özneleri yerine koyalım.
Dünya Basketbol Şampiyonası Antalya da oynansın diyen ve taahütname imzalayan sevgili başkanımız Bekir Kumbul'du
Beş yıl boyunca görev yapan , planı , projesi , parası ve organizasyonu hazır olan salonu yapmayan Menderes Türel'di.
Göreve geldiğinde önünde sorun olarak bulup ben bunun üstesinden gelemem diyen de sayın Mustafa Akaydın.
Bu sürecin tamamında başbakan olan da Recep Tayyip Erdoğan.
Bu isimler işin Türkiye bölümünde.
İşin Dünya tarafında da FIBA var.
Antalya önermesini ,başvurusunu kabul eden, Fransa ile yarıştıran ve 9 a karşı 10 oyla kazandıran FIBA...
Şimdi kayseri önermesini kabul edermi?
Belki mecburen...kerhen...kabul eder.
Ama ülke olarak şehir olarak notumuzu kırdığı kesin.
Şimdi Kayseri Kadir Has salonu yeni eklentiler için yıkılıp yapılacak...
Çünkü Dünya şampiyonası için uygun değil.
Bütün Dünyanın izlemek istediği dev bir organizasyondan söz ediyoruz.
100 ün üzerinde ülkeye canlı yayın yapılacak.
Yüzlerce gazeteci anında haber yazıp geçecek.
Binlerce insan 5 yıldızlı otel arayıp bulamayacak.
Turnuvaya katılacak 4 ülkenin spor kafileleri bile yer bulmakta zorlanacak.
Erciyes dağında ki oteller müsabaka salonuna kaç saat mesafede acaba.
Şampiyonanın sadece salon olduğunu düşünenler var.
Ne yazık ki hala var.
İşte kötü yönetim için Dünya ölçeğinde iyi bir örnek.
Antalya olarak , Antalyalılar olarak biz sadece şehrimiz için iyi şeyler istedik.
Konuyu bu noktaya getirenlerin uykusu kaçabilir.
Ben üzerine düşeni her dönemde ve zeminde doğru yapmış biri olarak iç huzuru yaşıyorum.
Salya sümük ağlamaya konuyu daha fazla sündürmeye gerek yok.
Hiç gerek yok.

FALEZLERDEN ATLAYACAKLAR








UÇURUMDAN ATLAYACAKLAR
DÜNYA UÇURUM ATLAYIŞI ŞAMPİYONASI 5.AYAĞI ANTALYA ATATÜRK PARKINDA YAPILACAK.
14 YARIŞMACI ÜÇER KEZ ATLAYACAK , DÜNYA FALEZLERLE TANIŞACAK.

Antalya yeni bir spor dalının programına alındı.Dünya Uçurumdan atlama yarışmalarının 5. ayağı Antalya Atatürk parkında yapılacak.
8 Ağustos Cumartesi günü Atatürk parkında kurulacak olan platformdan denize atlayacak olan 14 sporcu Dünya şampiyonluğu için yarışacak.
Saat 16-30 da başlayacak olan yarışma hem parkın içinden hem de denizde oluşturulacak alanda tekne içinden izlenebilecek.
RedBull firması tarafından düzenlenen Dünya şampiyonası serisi Türkiye ayağı Antalya Büyükşehir belediyesi tarafından da destekleniyor.
Bir televizyon kanalı tarafından yayınlacak olan şampiyona Dedeman otel ,Pegasus hava yolları ve Türkiye tanıtma vakfı tarafından da desteklenmekte.
Uçurum atlayışı sporu kurallı olarak yapılan bir Dünya şampiyonası serisine dönüşmeden önce heyecan arayan yerel sporcular arasında eğlence olarak yapılmaktaydı.
Antalya bu açıdan güçlü bir geçmişe sahip olmasa da falezlerden denize atlayan çok sayıda ki Antalyalı da bu organizasyonu izlemekten dolayı büyük heyecan yaşacaklar.
Şampiyonanın Antalya ayağında klasman dışı olmakla birlikte yarışmaya bir Türk sporcu da katılacak.
Erinç Kuzucu wildcard clasmanı ile atlayışlarını yapacak.
8 Mayıs tarihinde Fransa La Rochalle kentinde başlayan şampiyonada 4 yarışma sonrası Kolombiyalı Orlando Duque birinci durumda.
1974 doğumlu sporcu 10 yıl olimpik dalış sporu yaptıktan sonra,uçurum atlayışlarına başlamış.İki guiness atlama rekoru deneyimi olan sporcunun 9 Dünya şampiyonluğu bulunuyor.Orlando 4 atlayış sonrası bu yılda birinci sırada.Dünya şampiyonu 8 yarışlık bir seri sonrası belirleniyor.
Sporcular zorluk derecesi önceden belirlenmiş bir atlayışın (Antalya için 2.4 zorluk derecesi belirlenmiş )ardından iki serbest atlayış yapacaklar.
Yarışma Jürisi evsahibi ülkeden 2 , biri baş hakem olmak üzere İtalyadan 2 ve Avusturyalı 1 üye ile 5 kişiden oluşacak.
Sporcuların sıçrama , havadaki konum , suya girişleri 10 tam puan üzerinden değerlendirilecek.

Dünya uçurumdan atlama şampiyonası Fransa ,Hollanda , Hırvatisyan , İtalya , Türkiye , Almanya , İsveç ve Yunanistanda düzenlenen 8 atlayış ile yapılıyor.
Antalya bu serinin doğal uçurum yapısı açısından en heyecanlısı ve en güzeli olarak öne çıkıyor.

12 Temmuz 2009 Pazar

İSPANYOL TRAMVAYI

KÖŞE TAŞI REHA İLHAN




DEMİR TEKERLEK HİKAYELERİ


Hürses gazetesinin demir tekerlek sorumlusu benim.
Yani Ömer beni öyle görüyor.
Önce selamlaşıyoruz , sonra Galatasaray bile demeden demir tekerleği soruyor bana.
Bu kadar önemsiyor konuyu yani.
Soru şu ." ne olacak senin şu demir tekerlek?.yürüyecekmi?."
Özne demir tekerlek ama konunun birinci derece sorumlusu da benim.
Haklı tabii kızılderili hikayelerinde rastlanılan bu ismi ilk kez benden duydu.
Hesabı da bana soruyor.
Araştırdım.
İnceledim.
İşte ne olacağını yazıyorum.
Fena olacak.
Hatta çok fena olacak.
Demir tekerlekli üç vakte kadar yürüyecek ve inanılmaz güvenlik sorunları yaratarak zarar edecek.
Zarar verecek.
İspanyol kanı taşıyan demir tekerleklinin falında bu görünüyor.
Peki böyle mi olmalı?
Kesinlikle hayır.Düzeltilebilir bir durum bu.
Büyükşehir belediye başkanı da bu kötü durumu düzeltmeye çalışıyor.
Bir kaç ay daha zaman kazandık ama bu zamanı iyi değerlendirmemiz lazım.
Tramvayımız ile ilgili hiç bir şey bilmediğimizi ben biliyorum.
Bakalım siz ne biliyorsunuz.
- Tramvayımızın frenleme mesafesi nedir?
- Enerji iletim hattı kaç V. ve yüksekliği ne kadar? (Havai hat güvenli yüksekliği 4.40mt.)
- Aracımızın adı ne?...evet evet böyle bir birşey var da biz bilmiyoruz.
- Aracımızın uzunluğu , genişliği , yüksekliği , boş ağırlığı ne?
- Motor gücü ne ? ve bu güç kaç motor ile sağlanıyor.?
- Aracımızın maksimum hızı.?
- Son değişikliklerle hat uzunluğu.?
- Bir günde taşıyacağı umulan yolcu sayısı.?
- Bir günde yapacağı sefer sayısı.?
- Duraklar arası mesafe.?
- Ortalama seyir hızı.?
- Tek yönlü sefer süresi.?
- Hat boyunda kaç durak var ve isimleri neler?
- Bilet ücreti kaç lira olacak?
Canınız sıkıldı biliyorum.Benim de sıkıldı.
Ama sanırım konunun ne kadar az konuşulduğunu anlatabildim.
Şimdi önerimi söylüyorum.
Yeni Büyükşehir yönetimi önerilere çok açık çünkü.
Kent Konseyi Altyapı çalışma gurubu öncülüğünde tramvay çalışma gurubu kurulsun.
Sadece tramvayı konuşup , tüm teknik bilgilere ulaşıp , alınacak sefer güvenlik önlemlerini yerinde inceleyerek Antalyalılara açık bir rapor hazırlasın.
Tramvayın ne zaman ve hangi şartlar yerine getirildiğinde çalışmaya başlayacağına Mustafa Akaydın değil bu kurul karar versin.
Bilim insanlarından oluşacak bu kurul bütün verilere ulaşarak Antalyalıları da bilgilendirsin.
Sizi endişenlendirdiğimi biliyorum.
Oysa cadde tramvayları bir kentin konforunu oluşturan en güzel ulaşım aracı.
İşte ESTRAM...Eskişehir raylı sistem uygulaması.
Sadece 20 ayda tamamlandı.
26 duraktan oluşan 15.727 metre uzunluğunda hattı var.Şehrin iki Üniversitesini birbirine bağlıyor.Aracın maksimum hızı saatte 70 km.
Mayıs ayına kadar yaklaşık 70 milyon yolcu taşımış.Dünyanın etrafında 80 kez dönmüş....Tık yok.
En güvenli , en temiz en ucuz ulaşım sistemi.
Uluslar arası Toplu taşıma Birliği 2004 yılında "Dünya Raylı Sistem Ödülünü " ESTRAM'a verdi.
ESTRAM projesini Dünya birincisi yapan anlayış ; kentsel südürülebilir kalkınma planlaması , ulaşımda sürdürülebilir raylı sistem çözümü, sistem tasarımı , uygulanan yüksek teknoloji ve çevre kalite yönetimi anlayışıdır.
Şimdi elinizi vicdanınıza koyun ve bana değil kendinize söyleyin...
İspanyol tramvayının yapılışında böyle değerler , böyle kavramlar varmı?
Varmı?