9 Ağustos 2011 Salı

DİNLEME KAPASİTESİ ÖNEMLİ..

KÖŞETAŞI REHA İLHAN
DEMEK Kİ NEYMİŞ..?
Demek ki sivil toplum örgütlerinin söyleyecekleri şeyler varmış.
Demek ki Meslek Odaları çarşaf çarşaf görüş açıklayacak kadar donanımlıymış.
Hatta Şehir Plancıları , mesleki eğitim dersleri arasında ulaşım konusunda ders görüyorlarmış.
Bu günkü gazetemizin manşetinde okuduğunuz Şehir Plancıları Odası’na ait açıklama iki açıdan çok önemli.
Hayır hayır ben demiştim , önceden görüşleri alınmalıydı filan demeyeceğim.
Çünkü zaten işin doğasında bu var.
Yani şehri yönetmeye talip olanların ,şehrin bütün dinamiklerini dinleyebilme ve bütün taleplere tahammül edebilme kapasiteleri olmalıdır.
Olmazsa olmaz olan da işte budur.
Ne diyor Mine Tak…Şehir Plancıları Odası Şube başkanı.
“Bize sorulsaydı bir çok şey söyleyebilirdik”, anlamında uzun bir açıklama yapıyor..”Süreç içinde bize az da olsa bilgi verildi”.Şimdi de , yani uygulamaya beş kala “Şehrimizde yapılacak şey hakkında tam anlamıyla bilgilendirildik,” diyor.
Şehir Plancılarının bir çok önerisi arasında bence en öncelikli ve uygulanabilir olanı “günlük , haftalık yada aylık sınırsız ulaşım hakkı sağlayan kartlar “uygulaması.
Şehrin ekonomik ve sosyal hayatını güçlendiren bir uygulama olur bu.
Büyükşehir Belediye Başkanlığı bu öneriyi uygulayacak bilgi ve alt yapıya sahip.
Sosyal belediyecilik zaten CHP anlayışı olduğuna göre…
Sınırsız ulaşım hakkı projede ilk uygulanacak öneriler arasına girmeli.
Yok şuraya kadar gidersen şu kadar , şu yöne gidersen bu kadar, şuna binip şurada inip sonra şuna binersen şu kadar gibi kafa karıştırıcı ama aslında kullanıcı dostu önermelerden en az on kat daha iyi.
Aslında şehir içi ulaşım konusunda Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın en önemli sorunu çözdü.
Hiç kimse bu konunun üzerinde durmuyor ama “Şehir içi ulaşım ücret havuzunu” oluşturdu.
Çok başlılığı bitirdi.
Artık her şey çok daha kolay çözülebilir hale geldi.
Büyükşehir uzmanları günlük insan hareketlerini ve yönlerini HALKKART uygulaması ile bilir hale geldiler.
Adı HALKKART olan uygulamanın en büyük başarısı bu oldu.
Artık Günlük , haftalık ya da aylık sınırsız kullanımlı kart bedelini kolaylıkla belirleyebilirler.
Bu yüzden bu önerme çok yerinde.
Şehir Plancıları Odası Şube Başkanının yazılı açıklamasında söylediği ikinci önemli şey ise “Birilerinin aklına estiği gibi konuşup kafa ve kavram kargaşası yapmaya çalıştığı”.
Eğer şehrin bütün dinamiklerinin , söyleyeceği şeyi olanları söyleyeceklerini daha önceden söylemesi sağlansaydı, birilerinin bir silah gibi kullandıkları bu durum etkisini yitirirdi.
Şimdi hem uygulayıp hem de dinleyecekler.
Asıl kafa karışıklığını yaratacak olan da bu durum.
Benim adıma sevindirici olan ise , şehir içi ulaşımında düzgün planlama yapıldığının uzman bir meslek odası tarafından açıklanmış olması.
Umarım Büyükşehir Belediye Başkanlığı şehir içi ulaşım uygulamasının arkasından da olsa bu önermeleri duyar…


7 Ağustos 2011 Pazar

HALKIN DESTEĞİ NASIL ALINIR?..

KÖŞETAŞI REHA İLHAN
ÜÇ BAŞKANIN YAPAMADIĞI
1990’ların ikinci yarısından itibaren tüm sivil toplum örgütleri ve meslek odalarının kendi içlerinde ve bir araya geldiklerinde konuşup üzerinde mutabık kaldığı “ KENT İÇİ ULAŞIM PLANI” nihayet yapıldı.
Daha önce yapmak için çok çalışılmış birkaç uzman uzun yıllar ve bol para harcayıp abuk sabuk şeyler hazırlamışlardı.
Şehrin “ULAŞIM MASTER PLANI” “İNSAN VE ARAÇ HAREKETLERİ” raporları tozlu raflardaki yerlerini almış ve görünüşü kurtarmışlardı.
Ama bu kez plan da yapıldı , proje de…
Uygulaması da önümüzde ki hafta sonu başlıyor.
Genel yayın yönetmenimiz Derya Uğural, Belediye Başkanlığından çıkar çıkmaz aradı ve gazetede toplantıya çağırdı.
Ulaşım konusunda belediye başkanlığının çalışmalarını bizimle paylaşmak ve tartışmak istiyordu.
Masanın üzerine planlar yayıldı.dosyalar açıldı .. Büyük bir dikkatle dinledik anlattıklarını.
Sonra tartışma başladı.
Planın bu güne kadar yapılanların en iyisi olduğu konusunda hemfikirdik.
Uygulama da karşılaşılacak eksiklikleri de göğüslemeye hazırdık.
Ama bir şeyler eksikti.
Ben konuya başka bir açıdan yaklaşınca tertemiz iş ak olmaktan griye doğru evriliyordu.
Yaklaşık yirmi yıldır , Antalya’da ki bütün sivil toplum örgütleri bu konuda bir şeyler yapmıştı.
Neredeyse bütün meslek odaları raporlar hazırlayıp basın toplantıları düzenlemişti..
Bu kez hiç biri bu çalışmanın içinde değildi.
Büyükşehir Belediyesi , bu güne dek yapılan en iyi çalışmayı yapmıştı , ama tek başına yapmıştı.
Bırakın meslek odalarını ve sivil toplum örgütlerini , alt kademe belediye başkanları bile toplantıda yoktu.
Kurumsal katkıları var mıydı?....
Bilmiyorduk.
Başkanın en çok üzerinde durduğu konuda aslında işte işin tam da burasıydı.
Halkın desteğinin sağlanmasını istiyordu.
Oysa bu çalışma bildiğim kadarıyla Bursa’dan yola çıkan ulaşım uzmanının şehre ulaşması ile başladı.
Yani iki yıldır sürüyor.
Bu çalışmanın her yerine sivil toplum örgütlerini , meslek odalarını ve alt kademe belediye başkanlıklarını eklemek mümkündü.
Şimdi elimizde harika bir şehir içi ulaşım planı var ve halkın desteği eksik.
Biz toplantı sonrası görev bölüşümü yaptık.Yeni hatlarda seyahat edecek ve yaşadıklarımızı okuyucularla paylaşacağız.
Bunu hemen yapacağız.
Başkana ilk önerim de şu , kendisi ve danışmanları bir kez de olsa makam araçlarından inip otobüslere binsinler…
Halkın desteğini , halkla birlikte olarak alsınlar….