KÖŞE TAŞI REHA İLHAN
DEMİR TEKERLEK HİKAYELERİ
Hürses gazetesinin demir tekerlek sorumlusu benim.
Yani Ömer beni öyle görüyor.
Önce selamlaşıyoruz , sonra Galatasaray bile demeden demir tekerleği soruyor bana.
Bu kadar önemsiyor konuyu yani.
Soru şu ." ne olacak senin şu demir tekerlek?.yürüyecekmi?."
Özne demir tekerlek ama konunun birinci derece sorumlusu da benim.
Haklı tabii kızılderili hikayelerinde rastlanılan bu ismi ilk kez benden duydu.
Hesabı da bana soruyor.
Araştırdım.
İnceledim.
İşte ne olacağını yazıyorum.
Fena olacak.
Hatta çok fena olacak.
Demir tekerlekli üç vakte kadar yürüyecek ve inanılmaz güvenlik sorunları yaratarak zarar edecek.
Zarar verecek.
İspanyol kanı taşıyan demir tekerleklinin falında bu görünüyor.
Peki böyle mi olmalı?
Kesinlikle hayır.Düzeltilebilir bir durum bu.
Büyükşehir belediye başkanı da bu kötü durumu düzeltmeye çalışıyor.
Bir kaç ay daha zaman kazandık ama bu zamanı iyi değerlendirmemiz lazım.
Tramvayımız ile ilgili hiç bir şey bilmediğimizi ben biliyorum.
Bakalım siz ne biliyorsunuz.
- Tramvayımızın frenleme mesafesi nedir?
- Enerji iletim hattı kaç V. ve yüksekliği ne kadar? (Havai hat güvenli yüksekliği 4.40mt.)
- Aracımızın adı ne?...evet evet böyle bir birşey var da biz bilmiyoruz.
- Aracımızın uzunluğu , genişliği , yüksekliği , boş ağırlığı ne?
- Motor gücü ne ? ve bu güç kaç motor ile sağlanıyor.?
- Aracımızın maksimum hızı.?
- Son değişikliklerle hat uzunluğu.?
- Bir günde taşıyacağı umulan yolcu sayısı.?
- Bir günde yapacağı sefer sayısı.?
- Duraklar arası mesafe.?
- Ortalama seyir hızı.?
- Tek yönlü sefer süresi.?
- Hat boyunda kaç durak var ve isimleri neler?
- Bilet ücreti kaç lira olacak?
Canınız sıkıldı biliyorum.Benim de sıkıldı.
Ama sanırım konunun ne kadar az konuşulduğunu anlatabildim.
Şimdi önerimi söylüyorum.
Yeni Büyükşehir yönetimi önerilere çok açık çünkü.
Kent Konseyi Altyapı çalışma gurubu öncülüğünde tramvay çalışma gurubu kurulsun.
Sadece tramvayı konuşup , tüm teknik bilgilere ulaşıp , alınacak sefer güvenlik önlemlerini yerinde inceleyerek Antalyalılara açık bir rapor hazırlasın.
Tramvayın ne zaman ve hangi şartlar yerine getirildiğinde çalışmaya başlayacağına Mustafa Akaydın değil bu kurul karar versin.
Bilim insanlarından oluşacak bu kurul bütün verilere ulaşarak Antalyalıları da bilgilendirsin.
Sizi endişenlendirdiğimi biliyorum.
Oysa cadde tramvayları bir kentin konforunu oluşturan en güzel ulaşım aracı.
İşte ESTRAM...Eskişehir raylı sistem uygulaması.
Sadece 20 ayda tamamlandı.
26 duraktan oluşan 15.727 metre uzunluğunda hattı var.Şehrin iki Üniversitesini birbirine bağlıyor.Aracın maksimum hızı saatte 70 km.
Mayıs ayına kadar yaklaşık 70 milyon yolcu taşımış.Dünyanın etrafında 80 kez dönmüş....Tık yok.
En güvenli , en temiz en ucuz ulaşım sistemi.
Uluslar arası Toplu taşıma Birliği 2004 yılında "Dünya Raylı Sistem Ödülünü " ESTRAM'a verdi.
ESTRAM projesini Dünya birincisi yapan anlayış ; kentsel südürülebilir kalkınma planlaması , ulaşımda sürdürülebilir raylı sistem çözümü, sistem tasarımı , uygulanan yüksek teknoloji ve çevre kalite yönetimi anlayışıdır.
Şimdi elinizi vicdanınıza koyun ve bana değil kendinize söyleyin...
İspanyol tramvayının yapılışında böyle değerler , böyle kavramlar varmı?
Varmı?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder